WARIANTY DRÓG


Opracowano dwa warianty przedmiotowego węzła Lubycza Królewska mającego na celu skomunikowanie sieci dróg lokalnych z drogą ekspresową S17 na wysokości miejscowości Lubycza Królewska. Warianty różnią się lokalizacją w planie oraz obiektami inżynierskimi.
Lokalizacja wariantów wg km drogi ekspresowej S17:

Przedmiotem opracowania jest węzeł o nazwie „Lubycza Królewska” zlokalizowany w km 9+400 wg drogi ekspresowej S17 przed miejscowością Lubycza Królewska, który stanowi skomunikowanie z istniejącą drogą krajową nr 17 (km 225+560).

Kształt węzła to tzw. „trąbka” – łącznice wyjazdowe i wjazdowe łączą się z istniejącą drogą krajowa nr 17 poprzez rondo po wschodniej stronach drogi ekspresowej S17 – obiekt WS-01. Łącznicą zbierającą ruch z wszystkich kierunków jest łącznica DL1, która bezkolizyjnie przecina drogę ekspresową S17.

Łącznica ta przechodzi w wykopie pod drogą ekspresową co powoduje konieczność wykonania wiaduktu drogowego w ciągu S17. W przedmiotowym wariancie lokalizacja węzła jest na gruntach rolnych, na których nie występuje żadna zabudowa mieszkaniowa ani użyteczności publicznej.

Przedmiotem opracowania jest węzeł o nazwie „Lubycza Królewska” zlokalizowany w km 11+567 wg drogi ekspresowej S17, który stanowi skomunikowanie z istniejącą drogą krajową nr 17 (km 227+740) za miejscowością Lubycza Królewska.

Kształt węzła to tzw. trąbka” – łącznice wyjazdowe i wjazdowe łączą się z istniejącą drogą krajowa nr 17 poprzez rondo po wschodniej stronach drogi ekspresowej S17. Łącznicą zbierającą ruch z wszystkich kierunków jest łącznica DL1, która bezkolizyjnie przecina drogę ekspresową S17 w km jak wyżej. Łącznica ta przechodzi nad drogą ekspresową co powoduje konieczność wykonania wiaduktu drogowego w ciągu łącznicy DL1 obiekt WD-01.

W wariancie 2 lokalizacja węzła jest na gruntach rolnych, ale w pobliżu miejsca włączenia do istniejącej drogi krajowej nr 17 występuje zabudowa mieszkaniowa oraz zabudowa związana z produkcją rolną.

Do realizacji zostanie skierowany jeden wariant, który zostanie wybrany po uprzednim przeprowadzeniu analizy wielokryterialnej obejmującej swym zakresem kwestie środowiskowe, społeczne, ekonomiczne oraz techniczne.